Δημήτριος Κ. Μητρόπουλος MD,MSc
211 01 99 936   697 26 38 621
info@drmitropoulos.gr
ΑΛΛΕΡΓΙΚΟ ΑΣΘΜΑ

Το αλλεργικό άσθμα οφείλεται στη φλεγμονή που προκαλούν τα αλλεργιογόνα στους αεραγωγούς, με αποτέλεσμα την απόφραξή τους. Υπολογίζεται ότι 70.000.000 ασθενείς στην Ευρώπη πάσχουν από άσθμα. Τα συμπτώματα του άσθματός είναι: βήχας, δύσπνοια, βάρος στο στήθος, συριγμός (“σφύριγμα” στην αναπνοή). Τα συμπτώματα αυτά μπορεί να υπάρχουν μεμονωμένα ή να συνυπάρχουν. Χαρακτηριστικό, επίσης, του άσθματος είναι η βρογχική υπεραντιδραστικότητα, η αυξημένη δηλαδή απάντηση σε διάφορα μη ειδικά ερεθίσματα (γέλιο, άγχος, σκόνη, έντονες οσμές κ.ά.). Οι ασθενείς που πάσχουν από άσθμα ανεξαρτήτως ηλικίας θα πρέπει να υποβάλλονται σε αλλεργιολογικό έλεγχο, καθώς στις περισσότερες περιπτώσεις υπάρχει αλλεργική προδιάθεση και συννοσηρότητα με άλλες αλλεργικές νόσους όπως π.χ την αλλεργική ρινίτιδα .Το 40% περίπου των ασθενών με αλλεργική ρινίτιδα έχει παράλληλα και άσθμα, ενώ στο 80% των ασθενών με αλλεργικό άσθμα συνυπάρχει αλλεργική ρινίτιδα. Το άσθμα θεραπεύεται με αγωγή εισπνεόμενων φαρμάκων ενώ σε βαρύτερες περιπτώσεις γίνεται χρήση κορτικοστεροειδών από το στόμα καθώς και βιολογικών παραγόντων. Οι βασικοί στόχοι της θεραπευτικής αγωγής για το άσθμα που πρέπει να επιτευχθούν για να είναι επιτυχής ο έλεγχος της νόσου είναι:

• Μείωση ή ακόμη και εξάλειψη των συμπτωμάτων.
  • Φυσιολογικός νυκτερινός ύπνος.
  • Πρόληψη ασθματικών κρίσεων.
  • Διατήρηση των πνευμονικών λειτουργιών στα πλησιέστερα του φυσιολογικού επίπεδα.
  • Διατήρηση φυσιολογικής φυσικής - εργασιακής - κοινωνικής δραστηριότητας (συμπεριλαμβανομένης και της σωματικής άσκησης) σε παιδιά κι ενήλικες.
  • Αποφυγή των παρενεργειών των αντιασθματικών φαρμάκων.
  • Πρόληψη δημιουργίας μη αναστρέψιμης απόφραξης (χρόνιας βλάβης).
  • Μείωση θνητότητας άσθματος.